H Google καταργεί τις διαφημίσεις της δεξιάς στήλης

Πού πήγαν οι διαφημίσεις που εμφανίζονταν στη δεξιά πλευρά των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google?

23 Feb

Η θέση κατάταξης των διαφημίσεων (average position) της Google είναι ένα από τα σημαντικότερα metrics, καθώς επηρεάζει καθοριστικά το click του χρήστη. Σε κάθε αναζήτηση, η Google σέρβιρε διαφημίσεις σχετικές με τους όρους αναζήτησης επάνω, κάτω και δεξιά από τα οργανικά αποτελεσμάτα.

  • Μιλώντας με νούμερα, το Click Through Rate μιας διαφήμισης σε οθόνη υπολογιστή που είναι πρώτη στην κατάταξη είναι 19,3%, ενώ σε κινητά και tablets, 27,7%.
  • Αντίστοιχα, σε υπολογιστές, το Click Through Rate της δεύτερης διαφήμισης είναι 11,4% και σε κινητές συσκευές μόλις 9,2%!

Τα ποσοστό μετατροπών μειώνεται ακόμη περισσότερο όσο η διαφήμιση «χάνει θέσεις» και σίγουρα κάθε διαφημιζόμενος προτιμούσε να βλέπει τη διαφήμιση της επιχείρησής του στον κύριο κορμό αποτελεσμάτων, δηλαδή πάνω ή κάτω από τα οργανικά αποτελέσματα και όχι στο πλάι!
Αυτό συνέβαινε μέχρι εχθές,  γιατί η Google, από την Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2016, αποσύρει κατά κύριο λόγο τις διαφημίσεις της δεξιάς στήλης και προσθέτει ακόμη μια θέση στην κορυφή, όπου πλέον σερβίρονται συνολικά 4 διαφημίσεις και 3 συνολικά στο τέλος της σελίδας. Η συγκεκριμένη αλλαγή, αρχικά αφορά «highly commercial search queries”, λχ «αθλητικά παπούτσια» ή «αεροπορικά εισιτήρια»


Τι μπορεί άραγε να σημαίνει αυτό;
Το πιο πιθανό είναι πως η μείωση θέσεων στην πρώτη σελίδα θα οδηγήσει σε αύξηση Cost per Click και σε ανάγκη για ποιοτική βελτίωση των διαφημίσεων. Ο προϋπολογισμός των διαφημιζόμενων θα πρέπει ενδεχομένως να αυξηθεί καθώς θα μεγαλώσει ο ανταγωνισμός. Αυτό όμως θα οδηγήσει και σε πιο επιλεκτική διαφήμιση και πιο σωστά σχεδιασμένη και στοχευμένη καμπάνια με σκοπό την βελτιστοποίηση της επένδυσης. Βέβαια, οι παραπάνω αλλαγές μπορεί να οδηγήσουν τους διαφημιζόμενους στο Display Network, στο Facebook ή σε άλλα κανάλια διαφήμισης.
Οι αλλαγές αυτές, σύμφωνα με τη Google αφορούν παγκόσμια το δίκτυο διαφημίσεων και όλες τις γλώσσες και στο επόμενο διάστημα αναμένονται και άλλες αλλαγές στον τρόπο εμφάνισης των διαφημίσεων.