Αναζήτηση
Or hit ESC to exit
Τα πλεονεκτήματα της χρήσης ενός Chatbot για μια επιχείρηση

Τα πλεονεκτήματα της χρήσης ενός Chatbot για μια επιχείρηση

Οι πιο πολλοί γνωρίζουμε πλέον για τα chatbots και όλο και έχουμε πετύχει παραπάνω από ένα e-shop που το χρησιμοποιεί.

 Η χρήση τους έχει ξεκινήσει εδώ και κάποια χρόνια, αλλά έχει κορυφωθεί το τελευταίο διάστημα.  Οι περισσότερες επιχειρήσεις τα χρησιμοποιούν πλέον στα website τους αλλά και στα social media τους, λόγω των πολλών πλεονεκτημάτων που αυτά έχουν. 

Τα πλεονεκτήματα αυτά είναι τα εξής:

  • Βελτιώνει το user experience του χρήστη στο site και στα social media. Είναι σημαντικό ότι ο χρήστης έχει ένα συνομιλητή που μπορεί να του λύσει βασικές απορίες απευθείας, χωρίς να χρειαστεί να πάρει τηλέφωνο ή να στείλει e-mail. Αυτό αυξάνει τις πιθανότητες ο χρήστης να ενδιαφερθεί περισσότερο για το brand και τελικά να γίνει πελάτης, ενώ βοηθά και στην πραγματοποίηση επαναλαμβανόμενων πωλήσεων από τον ίδιο πελάτη.
  • Δίνει στην επιχείρηση χρήσιμα δεδομένα, όπως ποια είναι συχνά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χρήστες όταν χρησιμοποιούν τα προϊόντα/υπηρεσίες τους και ποιες είναι οι προτιμήσεις τους. Με αυτό τον τρόπο οι επιχειρήσεις μπορούν να βελτιώσουν τις marketing στρατηγικές τους και συνολικά να βελτιστοποιήσουν τα προϊόντα/υπηρεσίες που προσφέρουν.
  • Είναι πιο οικονομικό για τις επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, με τη δημιουργία ενός chatbot, η επιχείρηση μπορεί να εξυπηρετήσει περισσότερους πελάτες με λιγότερους πόρους και φυσικά σε 24ωρη βάση. Επομένως με αυτό τον τρόπο μειώνει το συνολικό κόστος του customer support.
  • Μέσω του chatbot στα social media ο χρήστης μπορεί να ολοκληρώσει παραγγελίες και να κάνει πληρωμές χωρίς να επισκεφτεί το website της επιχείρησης. Αυτό προϋποθέτει βέβαια σύνδεση του chatbot με μια υπηρεσία μεταφοράς χρημάτων, όπως είναι η Paypal. Με αυτό τον τρόπο επομένως γίνεται πιο εύκολο για τον πελάτη να ολοκληρώσει μια παραγγελία και για την επιχείρηση να αυξήσει πιο εύκολα το πελατολόγιο της.
  • Τα chatbots μπορούν να χρησιμοποιούνται για να ενημερώνονται επίσης οι χρήστες για τα τελευταία νέα της επιχείρησης, για νέα διαθέσιμα προϊόντα/υπηρεσίες και άλλα.

Χρειάζεται βέβαια προσοχή στα παρακάτω σημεία, όσον αφορά τη χρήση των chatbots:

  • Τα chatbots πρέπει να είναι όσο το δυνατόν γίνεται πιο “ανθρώπινα” και φιλικά προς το χρήστη. Επίσης πρέπει το ύφος των απαντήσεων τους να ταιριάζει με το συνολικό brand identity της επιχείρησης, έτσι ώστε να υπάρχει συνέπεια στον τρόπο που αυτή απευθύνεται στους χρήστες σε όλα τα μέσα επικοινωνίας της.
  • Είναι σημαντικό το chatbot να βρίσκεται στο σωστό σημείο και να εμφανίζεται στο κατάλληλο χρονικό διάστημα (για παράδειγμα λίγα δευτερόλεπτα αφότου ο χρήστης μπει στο site ή στη social media page της επιχείρησης), έτσι ώστε να μην γίνεται ενοχλητικό.
  • Είναι πολύ σημαντικό τα στοιχεία που αντλούν οι επιχειρήσεις από τα chatbots για τους χρήστες να παραμένουν ασφαλή και να ακολουθούν όλα όσα ορίζει ο κανονισμός προστασίας προσωπικών δεδομένων GDPR

Συμπερασματικά τα chatbots ήρθαν για να μείνουν. Η χρήση τους αναμένεται να αυξηθεί και άλλο το επόμενο διάστημα, καθώς όλο και περισσότερες επιχειρήσεις θα αντιλαμβάνονται τα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν από τη χρήση τους, ενώ και οι δυνατότητες που έχουν τα chatbots αναμένεται να βελτιωθούν και άλλο.

WE ARE DIGITAL TRANSFORMATION EXPERTS