Αναζήτηση
Or hit ESC to exit
Black Friday-Ποιες είναι οι προκλήσεις για τον κόσμο του E-Commerce ;

Black Friday-Ποιες είναι οι προκλήσεις για τον κόσμο του E-Commerce ;

Black Friday. Ένας ξενόφερτος όρος, ο οποίος μέχρι πριν λίγα χρόνια δεν σήμαινε απολύτως τίποτα για τους  Έλληνες καταναλωτές. 

Σήμερα όμως το φαινόμενο αυτό έχει πάρει "ανεξέλεγκτες" διαστάσεις και στην χώρα μας, έχοντας αποκτήσει την αποδοχή ενός πολύ μεγάλου μέρους των καταναλωτών, οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν μεγάλα ποσά για ηλεκτρονικές αγορές εκείνη την ημέρα.

Ως φυσικό επακόλουθο η ημέρα αυτή έχει αποκτήσει τεράστια σημασία και για τον κόσμο των επιχειρήσεων. Είτε μιλάμε για μικρές εταιρίες είτε για πολυεθνικές,  η Black Friday είναι μια πρόκληση. Μια μεγάλη ευκαιρία να πολλαπλασιάσουν τα έσοδα τους σε μία μόνο μέρα και να μείνουν στο μυαλό των καταναλωτών ως αυτοί που έκαναν τις καλύτερες προσφορές. 

Το εγχείρημα αυτό όμως δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται.Ποιες είναι οι προκλήσεις που κρύβει η Black Friday  για τον κλάδο του E-Commerce ;

Όλα ξεκινούν με τον σχεδιασμό ενός συνολικού πλάνου για τις επιχειρήσεις. Οι πιο οργανωμένες έχουν έτοιμο αυτό το πλάνο αρκετό καιρό πριν την Black Friday. Αυτό περιλαμβάνει ενέργειες όπως:

1. μια ολοκληρωμένη και συντονισμένη στρατηγική προώθησης σε όλα τα online κανάλια (websites,e-mails και social media)

2. να σιγουρευτούν ότι το site τους λειτουργεί καλά σε όρους site-speed (ένα δευτερόλεπτο μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια δυνητικών πελατών), mobile- friendliness (αυτονόητο στις μέρες μας)user experience (για παράδειγμα εάν είναι εύκολο να πλοηγηθεί άνετα ο χρήστης μέσα στο site) και άλλα

3. να ερευνήσουν ποια προϊόντα είναι πιθανότερο οι καταναλωτές να αγοράσουν,εάν αυτά έχουν εκπτώσεις, και κατά επέκταση να κάνουν πιο στοχευμένες προσφορές

4. έρευνα ανταγωνισμού, δηλαδή να προσπαθήσουν να μάθουν πως θα κινηθούν οι ανταγωνιστές τους. Με αυτό τον τρόπο θα επιχειρήσουν να βρεθούν ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό

5. να σκεφτούν επιπλέον τρόπους να δελεάσουν τους καταναλωτές πέρα από τις εκπτώσεις. Για παράδειγμα  κάποιες εταιρίες μπορεί να αναλάβουν εξ ολοκλήρου το κόστος αποστολής των προϊόντων (free shipping)

Επίσης χρειάζεται να ετοιμάσουν κατάλληλα τα συστήματα παραγγελιών και διανομών τους. Συγκεκριμένα πρέπει:

1. Να φροντίσουν να έχουν μεγάλα αποθέματα των προϊόντων με έκπτωση, προκειμένου να μην χάσουν  ευκαιρία για περισσότερες παραγγελίες.

2. Να φροντίσουν έτσι ώστε η αποστολή των παραγγελιών να είναι όσο το δυνατόν πιο γρήγορη και να μην υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις λόγω των πολλών παραγγελιών . Εάν αυτό δεν συμβεί, μπορεί να οδηγήσει σε δυσαρέσκεια των πελατών (ειδικά αυτών που αγοράζουν για πρώτη φορά) και να χαθεί η ευκαιρία για επαναλαμβανόμενες αγορές των πελατών αυτών στο μέλλον.

3. να έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα για να αντιμετωπίσουν πιθανά προβλήματα που θα προκύψουν όπως οι  ακυρώσεις ή οι επιστροφές παραγγελιών (αναμενόμενο εξαιτίας των πολλών παραγγελιών που θα γίνουν  εκείνη την ημέρα). 

Τέλος να ενημερώσουν εγκαίρως τους καταναλωτές για τις προσφορές τους χωρίς όμως να γίνουν ενοχλητικοί. Για παράδειγμα πολλές επιχειρήσεις έχουν τοποθετήσει από τις αρχές Νοεμβρίου στα ηλεκτρονικά καταστήματα τους ειδικά banners που παρακινούν τους καταναλωτές να επιλέξουν τις κατηγορίες προϊόντων που τους ενδιαφέρουν και φυσικά να δώσουν την συγκατάθεση τους προκειμένου, λίγες μέρες πριν την Black Friday, να λάβουν newsletters που θα περιλαμβάνουν αναλυτικά τις σχετικές προσφορές τους για εκείνη την μέρα.

Εσύ είσαι κατάλληλα προετοιμασμένος για την Black Friday ;;

WE ARE DIGITAL TRANSFORMATION EXPERTS