Αναζήτηση
Or hit ESC to exit
Ποια θα είναι τα Social Media Trends για το 2020

Ποια θα είναι τα Social Media Trends για το 2020

Τα trends στα social media ποτέ δεν παραμένουν τα ίδια για μεγάλο διάστημα. Αυτή είναι άλλωστε η φύση τους: να αλλάζουν συνεχώς . Επομένως το 2020 δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση.

Οι επιχειρήσεις πρέπει να βρίσκουν τρόπο όχι μόνο να αξιοποιούν τα υπάρχοντα εργαλεία αλλά και να βρίσκουν νέους τρόπους για την καλύτερη επικοινωνία με το κοινό μέσω των social media.

Ποια είναι όμως τα κύρια social media trends για τα 2020;


1.    Άνοδος εναλλακτικών social media

Παρότι τα κύρια social media platforms όπως το Facebook, το Instagram και το Twitter θα διατηρήσουν ή ακόμη και θα αυξήσουν την ισχύ τους, παρατηρείται μία άνοδος της δημοφιλίας εναλλακτικών social media.

Το Tik-Tok είναι το πιο χαρακτηριστικότερο παράδειγμα. Είναι μια πλατφόρμα, στην οποία οι χρήστες δημιουργούν και μοιράζονται video μικρής διάρκειας, τα οποία είναι κυρίως χιουμοριστικά. Έκανε πρόσφατα την εμφάνιση της (το 2017 για αγορές εκτός Κίνας), όμως η ανάπτυξή της ήταν ραγδαία. Πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι είναι το 7ο app με τα περισσότερα downloads τη περασμένη δεκαετία.

Είναι μια πλατφόρμα την οποία χρησιμοποιούν κυρίως οι μικρές ηλικιακές ομάδες, αλλά αναμένεται σιγά-σιγά να γίνει δημοφιλής και σε μεγαλύτερες ηλικιακές κατηγορίες. Μια πλατφόρμα που φέρνει τη διαφοροποίηση ως προς το είδος περιεχομένου που μοιράζονται οι χρήστες.

Επιπλέον και άλλες πλατφόρμες όπως το Pinterest και το Reddit, παρότι πιο παλιές σε σχέση με το Tik Tok, βλέπουν την δημοφιλία τους να αυξάνεται το τελευταίο διάστημα.

 

2.    Video Content

Τα προηγούμενα χρόνια το social media content που περιλάμβανε video αποτελούσε ένα καλό εργαλείο αλλά δεν θεωρούνταν από τους digital marketers κάτι απαραίτητο. Πλέον όμως εάν κάποιο brand δεν περιλαμβάνει video content στη συνολική social media στρατηγική του τότε μένει πίσω σε σχέση με τους ανταγωνιστές του και το 2020 αναμένεται να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο αυτή η τάση.

Η πιο αποδοτική τακτική video content είναι το storytelling. Οι επιχειρήσεις μέσα από μια σειρά video παρουσιάζουν ένα αφήγημα σχετικά με το brand τους συνολικά ή σχετικά με κάποια συγκεκριμένα προϊόντα (ή υπηρεσίες τους). Με αυτό τον τρόπο περνάνε με ένα πιο άμεσο και προσιτό τρόπο το μήνυμα τους προς τους καταναλωτές.

Αυτή η τακτική έχει αποδειχθεί ότι οδηγεί σε μεγαλύτερο engagement των καταναλωτών με το brand.

Όπως είναι προφανές χρειάζεται μια κατάλληλη και συντονισμένη στρατηγική video περιεχομένου σε όλα τα social media στα οποία δραστηριοποιείται η εταιρία, προκειμένου να επιτευχθούν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

 

3.    Micro influencers

      Τα τελευταία χρόνια παρατηρήσαμε την εντυπωσιακή άνοδο της φήμης και της δύναμης των influencers. Επειδή όμως η συνεργασία με τους πιο δημοφιλείς influencers εκτός από δαπανηρή έχει γίνει περίπλοκη, οι επιχειρήσεις, κυρίως οι μικρές και οι μικρομεσαίες, στρέφονται σε μια άλλη κατηγορία influencers, τους microinfluencers.

 Αυτοί συνήθως έχουν μέχρι 10.000 followers και ειδικεύονται σε μια θεματική. Μια συνεργασία μαζί τους κοστίζει λιγότερο για τις επιχειρήσεις, ενώ υπάρχει και ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα. Επειδή δεν έχουν τόσο μεγάλο εύρος κοινού στο οποίο απευθύνονται, εμφανίζουν αυξημένο engagement rate με το συγκεκριμένο κοινό.

 Άρα αυτό σημαίνει πιο επιτυχής στόχευση για τις επιχειρήσεις και χαμηλότερο κόστος.

 

4.    No likes on Instagram

Πρόσφατα το Instagram άρχισε να εφαρμόζει πιλοτικά σε κάποιες χώρες μια μεγάλη αλλαγή: το να μην μπορεί ένας χρήστης να βλέπει πόσα like έχουν τα posts άλλων χρηστών.

Με αυτό το τρόπο το Instagram θεωρεί ότι οι χρήστες ,απαλλαγμένοι από το “άγχος” των likes, θα ανεβάζουν περισσότερο περιεχόμενο και κατά επέκταση θα μένουν περισσότερο χρόνο στην πλατφόρμα.

Όπως και να έχει, είναι μια μεγάλη αλλαγή και για τους χρήστες και τα αποτελέσματα αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

 

5.    Ανάλυση των προτιμήσεων του target audience

Οι επιχειρήσεις κάνουν συνεχώς προσπάθειες να καταλάβουν το κοινό τους.

Θέλουν να ξέρουν όχι μόνο τι τους αρέσει και τι όχι, αλλά και γιατί τους αρέσει ή δεν τους αρέσει κάτι. Για αυτό το λόγο χρησιμοποιούν εργαλεία που μπορούν να ερμηνεύσουν την συμπεριφορά του target audience τους στα social media.

Με αυτό τον τρόπο μπορούν να κάνουν διορθωτικές αλλαγές και να βελτιστοποιήσουν την συνολική διαφημιστική τους στρατηγική.

Αυτή η τάση αναμένεται όχι μόνο να συνεχιστεί αλλά και να ενισχυθεί το 2020.

 

Συμπερασματικά το 2020 για το social media marketing είναι γεμάτο προκλήσεις αλλά αναμένεται να έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.

WE ARE DIGITAL TRANSFORMATION EXPERTS